ארץ ישראל עצמה
-
ששלום לכולם
ומזל טוב על פתיחת הפורום
ה' יעזור שיהיה כלי להפצת הבשורה הגדולה...
ב 'שאלה של לטייל' של עכשיו הוא שאל משהו בקשר להבדל בין בחינת ארץ ישראל לארץ ישראל עצמה...
למישהו יש אולי כיוון או בדיל מידע קצה חוט..
זה ממש מעניין אותי
(אולי גם כותב השאלה נמצא בין חברי הפרום ויוכל לעזור... -
@אבן-שתיה
לדעתי העניה
הכותב כתב בשאלה: "רואים שגם מא"י מתגרשים"!
ושוב לעניות ועניות דעתי הוא טעה
לא כתוב דבר כזה בתורה [רק בהרחבות הפסוקים] -
-
@אבן-שתיה
יחזקאל יא על מקדש מעט, ועוד, ועוד
יש"מ ציין גם לפסוק שלפני כי היא חכמתכם ובינתכם ע"ש -
בעיקרון לא צריך להגיע לפסוקים - הגם שבאמת זה כתוב שם.
זה פשוט נלמד בק"ו מעצם דברי רבינו -
א - נראה לחותר תחת כותלי דבריו הקדושים, שארץ ישראל מקושרת לתורה שבכתב ואוירא דאר"י מקושר לתורה שבע"פ.
ב' - עוד נראה מקושר, כי הרב בבחינת תורה שבכתב כלפי התלמיד שבבחינת תורה שבע"פ, וע"כ עליו להוציא משפטי הנהגות מהלימודים שלומד. ודוק.
ג' - ונראה ממהלך התורה שהקילקול מתחיל בפגם התורה שבע"פ דהיינו שמקבל ומוציא משפטי הנהגות מעוקלות כדואג, אך עי"ז משתלשל גם פגם בתורה שבכתב דהיינו הסתלקות סוד העיבור שבבחינת "כי היא חוכמתכם" וכו'
וזהו ההבדל בין הפגם שבאות א' "משפט מעוקל" לבין הפגם שמשתלשל מכך באות ד' "שאין לו עצה שלמה לעולם והוא תמיד מסופק".ד' - נמצא לפי זה שהקילקול מתחיל באוירא דארץ ישראל בתורה שבע"פ, וזלע"ז נחקקים עשנים סרוחים באיור אך אחר כך מעמיק הפגם ונכתבים המשפטים המעוקלים ופוגמים גם בבחינת הארץ ממש.
ה' - אם יש לך שאלות, או שתרצה הרחבה לכל מיני קישורים בשמחה. פשוט קיצרתי.
-
הפטיש המפוצץ והמאמין בעצמו
זה לא כתוב בתורה. נקודה.
ולכן השואל הנכבד לא יכול לכתוב את המילים דלהלן:
"הרי אנו רואים שעם ישראל גורש מא"י ע"י פגם אמונת חכמים?"
או שמא אנוכי מן העמים אשר מראים לעיניהם, אבל עיניהם להם ולא יראו.
אך במטותא מן השואל הנכבד, שיואיל להעניק לנו מראה מקום כלשהו -
@יאשע-הלברשטאם
עם איזה קישור אתה לא מסכים? -
@מאמין-בעצמי
אני לא מסכים למשפט שכתב השואל הנכבד של 'לטייל', שהוא רואה בתורה שמתגרשים מא"י עצמה.
זה לא כתוב בתורה. -
@יאשע-הלברשטאם
הוא לא כתב שרואים בתורה
הוא כתב שרואים במציאות
השאלה של לטייל - לפי הבנתי - היא לא האשכול כאן שצריך לדון רק על נושאים שכתובים בתורה... -
תגובה: ארץ ישראל עצמה
זה כתוב מפורש באות ג וז"ל רבז"ל . "וְאֶל אַדְמַת בְּנֵי יִשְֹרָאֵל לֹא יָבוֹאוּ" כְּמַשְׁמָעוֹ. ואע"פ שאח"כ רבנו מבאר , הַיְנוּ שֶׁנִּתְגָּרְשִׁין מִבְּחִינַת אֲוִירָא דְּאֶרֶץ יִשְֹרָאֵל. אך פשט הפסוק מדבר על מה שהתגרשו מא"י. ורבז"ל מוסיף שגם מבחינת א"י.