@כמעט-נחמן
צדקת ממני
בכל אופן
דרשת רבינו אכן מסתדרת עם הפשט של הפסוק (לפי הגמרא)
ובכל אופן
כמו ש@יאשע-הלברשטאם כתב זה סותר את הל"ז של התורה
אבל אכן זה לא קלאסי...

הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי איש ריבי
-
RE: מחפש דוגמאות של הכלל הכלל האחד עשר בתורה
-
RE: רשע מכתיר את הצדיק
@נתן-חיים לא הבנתי ממש את שאלתך
אוסיף עוד נקודה שמטרידה אותי בהבנת הפסוק
רשע מכתיר את הצדיק
יש בזה גם מובן של הכתרה והסמכה
אולי זה קשור למה ששאלת... -
RE: כלל א' - מיניה וביה
לדעתי
לאור הלימוד בתורה ס"א
אסור להפוך את דברי רבינו לעצירות ח"ו
הכל בבחינת 'אין קץ'
פוסטים אחרונים שנוצרו על ידי איש ריבי
-
RE: משפטים ועצות זה אותו דבר
@יאשע-הלברשטאם
ברור שאתה לא מקובל
רואים את זה בתמונהלא קשור לא לקבלה ולא לפתח אליהו
אמרתי את זה בגלל שכמעט בכל המקומות שרבינו מדברים על משפי הנהגות הוא מזכיר את העניין של המוח
ושהוא מדבר על עצות הוא הוא מזכיר ברוב הפעמים בהקשר ללבתקן אותי אם אני טועה...
-
RE: למעשה' מתוך החיים - איך המחלוקת מטהרת?
מתוך המבחן העיוני של לטייל
מסקרן מאוד השאלה הזאת
ונראה לי שזה קשור לאשכול כאן
-
RE: משפטים ועצות זה אותו דבר
@נותלה-שלי
אחת הקושיות החזקות
אציין רק
שהעצות נראות קשורות ללב
והמשפט למוחנראה לי
(מקווה שלא תסקלו אתי כאן, על כך שאני אומר משהו מבלי שום ראיות)
יש אדם שמוציא משפטי הנהגות ומבין - במוח שכך צריך לנהוג
אבל גם אחר כך צריך עדיין עצה שהלב יקבל - איך הוא מצליח ליישם את אותם משפטים ל'מייעשה' - להוריד אותם ללב...
אשמח לתגובה...
מה דעתכם? -
RE: מחפש דוגמאות של הכלל הכלל האחד עשר בתורה
@רוצה-להיות כתב במחפש דוגמאות של הכלל הכלל האחד עשר בתורה:
וייתכן לבאר (ע"פ כלל יא') ולייחד בין דרשת רבינו לבין הפשט באופן הבא -
המשפט המעוקל אצלנו הוא כאשר אנו לומדים תורה בלי להאמין ולדעת מהסוד שיש בה, היינו מהשכל האלקי שעובר דרך החכמים אל כתב התורה, ואז אנו בבחי' מסוימת כמו הגויים, שאין יודעים מן המשפטים האמיתיים (כפי שעולה מפשט הפסוק).@רוצה-להיות יישר כח על הדברים!
אז בעצם התחדש לנו כאן בתורה שלהוציא משפט מעוקל זה בעצם לא לדעת כפשוטו מהעומק ומהסוד שבתורה
ולכן רבינו סטה מהפירש הפסוק כדי לחדש לנו את זהכדי להשלים את הדברים, ולהבין את הכלל, אשאל:
האם בפשט של הפסוק גם אמור להתווסף לנו עוד משהו?
או שרבינו לא בא לחדש לנו הבנה בפסוק? -
RE: כלל א' - מיניה וביה
לדעתי
לאור הלימוד בתורה ס"א
אסור להפוך את דברי רבינו לעצירות ח"ו
הכל בבחינת 'אין קץ' -
RE: כלל א' - מיניה וביה
@יאשע-הלברשטאם כתב בכלל א' - מיניה וביה:
לרבי נחמן יש מסר אחד, ומותר לכל אחד לומר שרבי נחמן התגלה אליו בחלום, וגילה לו מהו המסר...
והמסר האחד הזה, אמור לצוף בכל התורות.@יאשע-הלברשטאם יש מצב שהוא מתגלה בכמה חלומות
ובכל פעם מאיר נקודה אחרתוברצינות, אמר לי פעם חבר טוב:
דיבור מאוד אמיתי ונכון
רבינו מגיע לכל אחד לנקודה שלו
ומאיר אותה בצורה חדשה לגמרי
הוא בא לגלות את האור והחידוש שלך!
אצל כל אחד זה שונה
ויש גם שינויים בין הזמנים... -
RE: מה הסיפור של דואג?!
ולעמתו
יוצא משהו מעניין
כפי מה שזכור לי
אולי ידידינו ההיסטוריון @ברוך-מאן ידע להגיד עם אני צודק
אצל דוד היה את האורים ותומים ואת לוחות הברית
'אביתר הכהן' שנמלט ביחד עם דוד (מנוב עיר הכהנים) לקח אותם איתו לדרך....
מופלא! -
RE: מה הסיפור של דואג?!
@כפטיש-יפוצץ
אתה באמת כמו פטיש שמפוצץ
אז בתכלס'
מה רבינו רוצה מאיתנו
אנחנו רואים את זה שוב ושוב כאן בתורה
ריבוי ספרים - כן טוב
ריבוי ספרים - לא טוברשעים מסמיכים את הצדיק - כן טוב
רשעים מסמיכים את הצדיקים - לא טוב
עיין באשכול כאןמחלוקת - כן טוב
מחלוקת - לא טוב
עיין באשכול כאןהל כאן גבול כ"כ דק...
-
RE: למעשה' מתוך החיים - איך המחלוקת מטהרת?
@כפטיש-יפוצץ כתב בלמעשה' מתוך החיים - איך המחלוקת מטהרת?:
מיהו זה בכלל שמתחיל לעשות עליך מחלוקת?
אם המחלוקת היא חלוקת העצה כפי שרבינו מבאר
זה נראה שהמחלוקת באה עלי מבפנים?אתה מדבר על המחלוקת השלילית או החיובית?
-
RE: למעשה' מתוך החיים - איך המחלוקת מטהרת?
@רוצה-להיות כתב בלמעשה' מתוך החיים - איך המחלוקת מטהרת?:
איך זה נראה בחיים המפגש עם המחלוקת הזו,
איך זה נראה? - נראה לי שאנחנו די יודעים!
השאלה הזועקת איך הופכים אותה לכזאת שמטהרת???
חשוב מאוד לפתוח על כך דיון