מפורסם של שקר
-
@נתן-חיים
בפשטות הכוונה לאדמורי"ם שמעשנים עשנים סרוחים...
אבל זקניי הקדושים זיע"א היו מעשנים בעצמם [אפילו באמצע הטיש בליל הסדר, כידוע ליודעים], אז אולי תלוי איזה סיגריות.
כי בסך הכל כנראה שיש עשנים לא סרוחים... -
@יאשע-הלברשטאם
אני דווקא התכוונתי ברצינות תהומית
חבל שאתה לוקח אותי למקום כזה... -
כלומר
לא התכוונתי לזלזל בזקניך הקדושים
(אפילו שנראה שאתה כן קצת...)
לא יודע גם באיזה זקנים מדובר וד"ל -
נראה לי שההגדרה כתובה מפורש בתורה.
"שלימודם מאלו המותרות"
מנהיג שאינו הגון יכול להיות צדיק וקדוש אבל מנהיג, לא.
למה? כי הוא נפול בפגם אמונת חכמים -
@מאמין-בעצמי כתב במפורסם של שקר:
ראה לי שההגדרה כתובה מפורש בתורה.
"שלימודם מאלו המותרות"לא יודע מה איתך?
שאני מעמיק יותר בתורה
אני מרגיש שלכולם יש מותרות
ועשנים סרוחים (במידה כזאת או אחרת)
לא עולה בראשי כעת ראיה לדברי
אבל נראה לי שיהיה כאלו שיסכימו לדברי (ואולי גם יסמנו לי 'לייק')
ולכן נראה לי שיש לחדד את החילוק וההגדרהאו אולי כולנו רביים שאינם הגונים???
-
@נתן-חיים
הלוואי והיינו רביים
יש משפט של רבינו "קשה להיות מפורסם"...
כלומר, קשה מאוד להצליח להתפרסם, צריך להשקיע בזה הרבה כוחות... -
@יאשע-הלברשטאם
מבין שיש כאן תסכול מכך שזקניך הקדושים לא השאירו לך כ"כ
אבל אתה מסיט את הנושא
אנחנו דנים כאן עלכתב במפורסם של שקר:
הגדות עם הוכחות מתוך התורה
שיגדירו לנו
מי הוא זה ואיזהו אותו מפורסם... -
@נתן-חיים אולי מה שכתבתי לך על עניין הפגם הגדול של דואג יתקשר וישלים גם את השיח שלנו כאן
-
@נתן-חיים
אני ממש לא אוהב שעושים ערבובים בין מושגים שונים.
בתורהס"א רבינו לא מדבר על מפורסמים של שקר.
הביטוי והעגה הברסלבאית קצת עושה ערבוב מכל כך הרבה הגדרות שונות שרבינו מתבטא בהם בכל כך הרבה תורות.
אז אולי תדייק מחדש את השאלה, רבינו מדבר על מנהיגים שאינם הגונים!
מהי ההגדרה של מנהיג לא הגון?
האם היא אותה הגדרה של מפורסם של שקר?
ממש לא! -
@יאשע-הלברשטאם
אבל מפורסם ומנהיג זה שתי דברים אל תערבבו...
מנהיג שאינו הגון בתורה ס"א יש לו כמה הגדרות:
1] פגום באמונת חכמים
2] נוטל גדולה לעצמו
3] לימודו מאלו המותרות (אפשר לומר שהכוונה גם שהוא לומד את התורה ונותן עצות מתוך כתבי הד שאינם מגיעים מצד הקדושה)
וכנראה שיש עוד הגדרות.בנוגע להגדרה 1 ראוי לשים לב שלפי קשרי התורה פגם האמונת חכמים כוללת בתוכה כמה חלוקות:
1] כפשוטו ממש שאינו מאמין שאפשר להוציא הנהגות שרות מכל הספרים ומכל החכמים ואינו מאמין שדבריהם היא דרך הממוצע.
2] שאינו מאמין בעצמו ובחידושיו (ואז יש להבין מדוע אם כן הוא נוטל גדולה לעצמו)
3] שהוא גם לא מאמין בחידוש שיש לכל אחד מישראל (ואכמ"ל בענין זה כי חב הוא מאוד לפי קשרי המאמר)