פורום 'לטייל בתורתו'
    • קטגוריות
    • פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • הרשמה
    • התחברות

    לא רק ח"י כללים!

    מתוזמן נעוץ נעול הועבר ח"י כללים
    6 פוסטים 3 כותבים 23 צפיות 2 עוקבים
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • תגובה כנושא
    התחברו כדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • א מנותק
      אולי אזכה
      נערך לאחרונה על ידי

      בליקוטי הלכות אנו מוצאים כללים נוספים בלימוד ליקוטי מוהר"ן, חוץ מהכללים שהראב"ן סידר.
      מה ההסבר אם כך לזה שהראב"ן לא מנה אותם בהקדמה שלו?

      אשמח שתציינו גם לכללים נוספים בליקוטי הלכות ללימוד ליקו"מ

      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
      • א מנותק
        אולי אזכה
        נערך לאחרונה על ידי אולי אזכה

        כלל לדוגמה שמובא בלי סוף בליקוטי הלכות:

        בהרבה מהעצות בליקוטי מוהר"ן "אין יודעים בהם היכן ההתחלה"
        וזאת מכיון שדרגא א' תלויה בדרגה ב', אמנם דרגא ב' עצמה תלויה בדרגא א'.

        המקור לכלל הזה נמצא בתורה ר"ע

        [בתורה ס"א אנו מוצאים זאת בעניין הנשמה הגדולה השכל העליון ששופע שכלו בשכלים הפרטיים
        שכל זה קורה על ידי הסמיכה שעניינה עצמה להמשיך רוח חכמה לשכלים הפרטיים.]

        מ תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • מ מנותק
          מאמין בעצמי @אולי אזכה
          נערך לאחרונה על ידי

          @אולי-אזכה לדעתי אין פה "כלל"
          זה תהליך השגתי שקיים בכל התורות.

          בנוסף, הרעיון הנ''ל אכן נכלל בכלל השמיני.

          יאשע הלברשטאםי א 2 תגובות תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • יאשע הלברשטאםי מנותק
            יאשע הלברשטאם @מאמין בעצמי
            נערך לאחרונה על ידי

            @מאמין-בעצמי
            לענ"ד זה לא הכלל השמיני, אלא הכלל הראשון...
            שממנו עולה שכל המאמר הוא אחד, ואין להפריד בחינה אחת מהשניה.
            ולכן "אין יודעין היכן ההתחלה" - כי באמת הכל אחד.
            ולכן אין להפריד כלל, ועי' בכלל יד.

            תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • א מנותק
              אולי אזכה @מאמין בעצמי
              נערך לאחרונה על ידי

              @מאמין-בעצמי כתב בלא רק ח"י כללים!:

              זה תהליך השגתי שקיים בכל התורות.

              שו הדא?
              (כלומר תסביר את עצמך...)

              מ תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
              • מ מנותק
                מאמין בעצמי @אולי אזכה
                נערך לאחרונה על ידי מאמין בעצמי

                @אולי-אזכה
                יש סדר שמאפיין את רוב ככול התורות.
                כל תורה בליקוטי מוהרן מחולקת לשתים, מצב הקילקול ומצב התיקון.
                אצלנו בתורה ס"א: אותיות א' עד ד' מתארות מצב של קילקול, ואותיות ה' עד ח' מלמדות את אופן התיקון.
                החלוקה הזאת חוזרת על עצמה בכל תורה, קילקול ותיקון.

                בקילקול רבנו מתאר פגם מסויים שממנו משתלשל פגם נוסף וכו' וכו' וכנ"ל בתיקון רבנו כותב עצה לתיקון שעל ידה זוכים לעוד תיקון וכו' וכו'. עד כאן ידוע.

                אבל מה שקורה בדרך כלל ע״י לימוד בקישורי התורה שהעצה היא פשוט לתקן את הפגם, ואני אסביר, לדוגמא אצלנו בתורה רבנו מתחיל עם פגם אמונת חכמים שעי"ז המשפט מעוקל ונחלש כתב ידנו וכו' וכו' והתיקון הוא מים מחלוקת.
                על פניו התיקון הוא משהו חדש שלא נכתב או הוזכר בתורה קודם אלא דרך חדשה להשיג משפטים אמיתיים וסוד העיבור, אך למעיין ייצא שהתיקון של מים הוא פשוט להאמין בחכם המטהר להידבק בו ע"י ההתבוננות בהמחלוקת.
                וא"כ נשאלת השאלה הרי אין כלל חכמים שאפשר להאמין בהם שהרי שנסתלק מאיתנו סוד העיבור דהיינו המנהיגים וכפי שמתואר באות ג'? אז כיצד ע״י המים יחזור להאמין בחכמים?

                זה נקרא שאין יודעים היכן ההתחלה כי בשביל להתחיל את התיקון צריך גם כן עצה, אבל ההבנה בזה היא שאף פעם אין קילקול בשלמות או תיקון בשלמות (עד ביאת גואל צדק) ותמיד במצב הקיים יכול לחזק את עצמו במה שאפשר ועל ידי זה להתחיל להנהיג הגלגל לדרך התיקון

                תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                • פוסט ראשון
                  פוסט אחרון