פורום 'לטייל בתורתו'
    • קטגוריות
    • פוסטים אחרונים
    • תגיות
    • משתמשים
    • הרשמה
    • התחברות

    כלל א' - מיניה וביה

    מתוזמן נעוץ נעול הועבר ח"י כללים
    11 פוסטים 4 כותבים 41 צפיות 1 עוקבים
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • תגובה כנושא
    התחברו כדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • נ מנותק
      נותלה שלי @יאשע הלברשטאם
      נערך לאחרונה על ידי

      @יאשע-הלברשטאם
      ברור שיש רצף של תורה אחר תורה
      אבל ביאורים נפלאים יוצאים רק מתוך התורה
      בהצלחה לכולנו

      יאשע הלברשטאםי תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
      • יאשע הלברשטאםי מנותק
        יאשע הלברשטאם @נותלה שלי
        נערך לאחרונה על ידי

        @נותלה-שלי
        שים לב!
        רצ"ח לא דיבר על הרצף, הוא דיבר על המכנה המשותף!
        ברור שרבי נחמן בא לומר מסר אחד! בכל התורות והסיפורים שלו, ואז זה צריך לגלות.
        כמובן, שבכל תורה הוא גילה את זה בפנים אחרות, ואם נערבב תורות, אז נאבד את הפנים האחרות והמיוחדות. נכון.
        אבל המסר הכללי - הוא אחד.

        א תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • א מנותק
          אולי אזכה @יאשע הלברשטאם
          נערך לאחרונה על ידי

          אם נשים לב נראה שבכל תורה רבינו מדבר על עצמו ועל תורתו,
          וכמו בתורה ס"א על הדרך שהצדיקים מורים, ההתכללות בהם, ועוד,

          גם אם נמצא דרכים מיוחדות והתכללות מיוחדת לתורה ס"א, עדיין "אין מקרא יוצא מידי פשוטו" שרבינו מדבר על כלליות תורותו ועצותיו, וא"כ כל תורותיו ועצותיו של רבינו בלולות וכלולות הן זו בזו.
          (ולעובדא ולמעשה יש התבודדות של תורה ס"א והתחזקות של תורה ס"א וכדומה)
          מה דעתכם?

          [אמנם וודאי שהצורה אמורה להיות שאחרי הבנת התורה מיניה וביה ע"פ התורה הנלמדת מבארים ודורשים את כל התורה, ולא שמבארים את התורה הנלמדת מכל התורה ]

          יאשע הלברשטאםי תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • יאשע הלברשטאםי מנותק
            יאשע הלברשטאם @אולי אזכה
            נערך לאחרונה על ידי

            @אולי-אזכה
            מסכים איתך בקשר לצורת הלימוד.
            אבל רוצה לחדד את המסר של רצ"ח:
            לרבי נחמן יש מסר אחד, ומותר לכל אחד לומר שרבי נחמן התגלה אליו בחלום, וגילה לו מהו המסר...
            והמסר האחד הזה, אמור לצוף בכל התורות.
            [לדוגמא, אתה יכול להגיד שהמסר המרכזי הוא שמחה, או התבודדות, או התחזקות, או אולי שלא לאכול בצל...😂 ]

            א איש ריביא 2 תגובות תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • א מנותק
              אולי אזכה @יאשע הלברשטאם
              נערך לאחרונה על ידי אולי אזכה

              @יאשע-הלברשטאם
              נראה לי שע"פ התורה שלנו המסר ששכלו של רבינו גבהה מדעתינו ועלינו להאמין שאין בכוחינו לצמצם את כל תורת רבינו למסר זה או אחר (כך התגלה לי בחלום...😉 )

              יאשע הלברשטאםי תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
              • יאשע הלברשטאםי מנותק
                יאשע הלברשטאם @אולי אזכה
                נערך לאחרונה על ידי

                @אולי-אזכה
                ראה בהקדמה של מוהרנ"ת, שכל מאמר שלו שייך לכל אדם ולכל זמן,
                כדי שכל אדם בכל זמן יוכל להוציא הנהגות ישרות.

                א תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                • איש ריביא מנותק
                  איש ריבי @יאשע הלברשטאם
                  נערך לאחרונה על ידי

                  @יאשע-הלברשטאם כתב בכלל א' - מיניה וביה:

                  לרבי נחמן יש מסר אחד, ומותר לכל אחד לומר שרבי נחמן התגלה אליו בחלום, וגילה לו מהו המסר...
                  והמסר האחד הזה, אמור לצוף בכל התורות.

                  @יאשע-הלברשטאם יש מצב שהוא מתגלה בכמה חלומות
                  ובכל פעם מאיר נקודה אחרת

                  וברצינות, אמר לי פעם חבר טוב:
                  דיבור מאוד אמיתי ונכון
                  רבינו מגיע לכל אחד לנקודה שלו
                  ומאיר אותה בצורה חדשה לגמרי
                  הוא בא לגלות את האור והחידוש שלך!
                  אצל כל אחד זה שונה
                  ויש גם שינויים בין הזמנים...

                  איש ריביא תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                  • איש ריביא מנותק
                    איש ריבי @איש ריבי
                    נערך לאחרונה על ידי

                    לדעתי
                    לאור הלימוד בתורה ס"א
                    אסור להפוך את דברי רבינו לעצירות ח"ו
                    הכל בבחינת 'אין קץ'

                    יאשע הלברשטאםי תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                    • יאשע הלברשטאםי מנותק
                      יאשע הלברשטאם @איש ריבי
                      נערך לאחרונה על ידי

                      @איש-ריבי
                      דבריך נפלאים!
                      ומחדדים לי שהמסר המרכזי של רבי נחמן, אמור להיות מסר כזה שהוא בסגנון של "אין קץ".
                      כלומר, מסר שהוא על/אל גבולי. הוא באמת לא יכול להיות מסר מצומצם של עצירות.
                      אבל מהו המסר?!

                      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
                      • א מנותק
                        אולי אזכה @יאשע הלברשטאם
                        נערך לאחרונה על ידי אולי אזכה

                        @יאשע-הלברשטאם כתב בכלל א' - מיניה וביה:

                        @אולי-אזכה
                        ראה בהקדמה של מוהרנ"ת, שכל מאמר שלו שייך לכל אדם ולכל זמן,
                        כדי שכל אדם בכל זמן יוכל להוציא הנהגות ישרות.

                        בהקדמה מבואר שדברי רבינו הם כלליות גדול שכוללים את כל האנשים ואת כל התורה.
                        מוהרנ"ת מבאר כמה פעמים בליקו"ה שדווקא בגלל רוממות דברי רבינו אין דבר שלא נכלל בהם,
                        אמנם וודאי שתכלית כוונת רבינו היא למעלה למעלה מזה.
                        ישנה שיחה של הראב"ן: "שעשרת אלפים שנה אחר התחיה(!!) לא יבין דיבור אחד של רבינו כמו שהבין אותו רבינו בעולם הזה".

                        תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                        • פוסט ראשון
                          פוסט אחרון