@איש-ריבי
בסוף התורה - הרשע מכתיר את הצדיק!!
כ"א בא עם צמצומיו אל הצדיק בר"ה
כלומר, כל אחד בא עם הרשעות שלו למעמד ההכתרה באומן לתת את הכתר [השכל הכולל, ע"פ ליקו"ה גיטין] לצדיק

-
RE: רשע מכתיר את הצדיק
-
RE: מחפש דוגמאות של הכלל הכלל האחד עשר בתורה
@אבן-שתיה
"להג הרבה יגיעת בשר"
פירושו הפשוט שעודף לימוד בספרי תורה שבע"פ, גורם ליגיעת בשר.
זה לא רק סותר למשמעות שרבינו הביא בתורה הזו, אלא סותר לכל עצם הלוז של התורה!! -
RE: ארץ ישראל עצמה
@אבן-שתיה
לדעתי העניה
הכותב כתב בשאלה: "רואים שגם מא"י מתגרשים"!
ושוב לעניות ועניות דעתי הוא טעה
לא כתוב דבר כזה בתורה [רק בהרחבות הפסוקים] -
RE: כלל א' - מיניה וביה
@איש-ריבי
דבריך נפלאים!
ומחדדים לי שהמסר המרכזי של רבי נחמן, אמור להיות מסר כזה שהוא בסגנון של "אין קץ".
כלומר, מסר שהוא על/אל גבולי. הוא באמת לא יכול להיות מסר מצומצם של עצירות.
אבל מהו המסר?!